מערכת הERP היא ליבת הארגון .
מערכת המאפשרת לתכנן ולנהל : רכש, שרשרת הספקה, ניהול מלאי, ניהול לקוח CRM ,
מעקב הזמנות , ניהול כ"א, הנהלת חשבונות ועוד ..עם בקרה ואמינות ויעילות !
מי שידע להתנהל נכון ולמצות את מלוא הפוטנציאל של המערכת – יוכל למקסם רווחים .
ניהול לא נכון ולא מקצועי של יישום והטמעה של מערכת הפריוריטי – Priority עלול לגרום
לעיכובים ולתקלות בתפעול המערכת שכדי לתקנם תידרש השקעה כספית נוספת רבה .
על כן , תכנון נכון , למידת הנושאים ובחירת חברת יישום מקצועית , הינם קריטיים להצלחת הפרויקט .
שלבים מקדימים לכניסה לפרויקט מסוג זה:
- קבלת החלטה ואור ירוק מהגורמים הרלוונטיים
- בקשה להצעת המחיר – RFP – כתיבת מסמך הגדרת דרישות ותהליכים עיקריים
- הערכת תקציב
- ניהול המכרז, בחירת מערכת וספק מיישם
מומלץ ללמוד ולהפיק לקחים מארגונים מקבילים שעברו תהליך דומה .
אבני דרך עיקריות- בהטמעת מערכת חדשה
בחירת מערכת ERP הנה אבן דרך משמעותית, אולם ישנן אבני דרך ושלבים חשובים לא פחות.
כל שלב דורש השקעה של מחשבה ותכנון.
הכנות לפרויקט, תכנון תוכנית עבודה ע"פ השלבים ולוחות הזמנים
- אפיון היישום ואישור תהליכים על ידי ספק מיישם
- בדיקת משאבים : חומרה , אנשים ותקציב רצוי
- •יישום , בניית מערכת ע"פ מה שהוגדר ע"י הארגון והסבות נתונים
- ביצוע בדיקות בסביבת טסט לפני הפעלת המערכת התפעולית
- הכנות לתחילת העבודה
- הטמעה והדרכות מרוכזות למחלקות שונות
- תחילת עבודה
בדיוק כאן בא יתרון הגדול של הגוף המיישם והמטמיע .
בזכות ידע וניסיון רב ותמיכה בהרכבת תהליכים מסוג זה , כל תהליך של מעבר התוכנה יעבור חלק .